اطلاعیه شهرداری لطیفی در خصوص رفع مشکل سد معبر سطح شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری لطیفی؛به اطلاع می رساند، با توجه به اعلام نارضایتی شهروندان از عدم رعایت حریم معابر توسط برخی کسبه و مشکلات ایجاد شده برای عبور و مرور، به استناد تبصره یکم بند دوم ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این شهرداری موظف به رفع سد معابر عمومی در سطح شهر است.

نصب بدون ضابطه و بدون مجوز تابلوهای تبلیغاتی از عوامل دخیل در بروز آشفتگی در نما و منظر شهری است. تابلوها و بنرهای غیرمجاز علاوه بر آسیب به زیبایی سیما و منظر شهری در پاره ای از مواقع با ایجاد عدم ایمنی برای شهروندان سبب بروز حوادث و خطرات احتمالی برای آنان نیز خواهد شد.در همین راستا پس از تذکرات لازم ،واحد خدمات شهری شهرداری لطیفی، در حال جمع آوری تابلو‌های غیرمجاز معابر سطح شهر لطیفی است.

همچنین در خصوص جمع آوری تخت های کبابی های سطح شهر اخطار اول در تاریخ ١۴٠١/٠٢/١۵ و اخطار دوم نیز در تاریخ ١۴٠١/٠٢/١٨ به واحد های متخلف ابلاغ شده است.برخی از نمایشگاه های اتومبیل سطح شهر نیز بدون توجه به قوانین و حقوق عابران پیاده اقدام به پارک خودروها در پیاده رو ها و معابر عمومی شهر می کنند که به استناد به تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها اراضی، کوچه ها، میدان ها، خیابان ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر، ملک عمومی محسوب شده و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می شود.در همین راستا در تاريخ ١۴٠١/٠٢/١٨ تذکرات لازم به نمایشگاه‌های متخلف داده شده تا در مهلت مقرر خودروها را از معابر عمومی جمع‌ آوری نمایند.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برخی کسبه های محترم جهت همکاری و همراهی رفع سد معبر، انتظار می رود بقیه واحد های صنفی به رفع تصرفات در مهلت مقرر از معابر اقدام نمایند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.