درباره شهر لطیفی

لطیفی ….‌ سرزمینی که نامش سرافرازتر از قله هاست.

نام قدیمش چرخاب…. و شکوهش ماندگار به بلندای تاریخ کهن لارستان.

میراثی ماندگار از گذشتگان..‌‌.

سرزمینی که نامش با مهربانی و لطافت گره خورده است.

لطیفی در مجاورت شمال شرقی لار با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر متشکل از مردمانی نوع دوست از تشیع و تسنن که زندگی آنها نمونه بارز وحدت اسلامی است.

دیاری خیّرپرور با مردمانی صبور که قلبشان به وسعت دریاست….

دروازه جنوبی خلیج فارس….

نقطه تلاقی فارس و هرمزگان.

اینجا زندگی جاری است و هنوز برکه هایش با آب هایی  زلال، سر بر آسمان فخر می سایند.

داشتن شهری با هویتی سالم و زیبا و پر نشاط همراه با معماری متناسب با شرایط فرهنگی و بومی محلی مردمانش ؛ حق هر شهروندی است و در این راستا شهرداری لطیفی در مدتی کوتاه توانسته است با همکاری خوب مردم و شورای اسلامی، پروژه های مهم و تاثیرگذاری را به ثمر برساند.

به طور کلی شهرداری ها در سه حوزه به انجام وظیفه می پردازند:

عمرانی، خدماتی و فرهنگی.

یکی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در طی سه سال اخیر، ارتقای درجه  شهرداری از درجه سه به درجه پنج با حکم مستقیم وزیر کشور می باشد که منجر به افزایش بودجه و اعتبار، افزایش کارکنان و چارت سازمانی می باشد.

از اقدامات مهم دیگر احداث اولین نیروگاه خورشیدی توسط شهرداری لطیفی که اعتبار آن توسط سازمان شهرداری ها تامین شده که در نوع خود، در سطح کشور بی نظیر بوده است. خروجی این پروژه، تولید انرژی برق پاک، درآمد پایدار و ایجاد ارزش افزوده بوده است.

شهرداری لطیفی از سال ۸۶ به بعد فاقد  طرح هادی  بوده و در این راستا طرح هادی با دستور استاندار محترم فارس مصوب و ابلاغ گردید. بر اساس این طرح، بالغ بر چندین هکتار به محدوده شهری افزوده شده و دیگر اینکه مردم دغدغه تفکیک اراضی و املاک خود را نخواهند داشت. ایجاد درآمد پایدار با افق بیست ساله، یکی دیگر از نتایج اجرای این طرح می باشد.

تکمیل  سالن فرهنگی ورزشی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان

احداث ساختمان جدید شهرداری با تجهیزات کامل و محیطی آرام و بی دغدغه برای رفاه حال شهروندان محترم و کم کردن بار ترافیکی از داخل شهر به حاشیه شهر.

تاسیس ایستگاه آتش نشانی و خریداری ماشین آلات آن از محل درآمدهای شهرداری با هدف پوشش دادن مرکز و حاشیه شهر

خریداری دو دستگاه ماشین سواری و یک دستگاه ماشین آتش نشانی

در بحث زیباسازی نیز اقدامات قابل توجهی انجام گرفته که شامل: ۱-به کارگیری سنت ها و فرهنگ بومی محلی و ایجاد جداره کاهگلی در ورودی شهر از سمت هرمزگان ۲- ایجاد مجموعه مبلمان شهری ۳- بهسازی پیاده روها ۴- نصب المان در مرکز ، ورودی و خروجی شهر ۵- نورپردازی های ویژه و چشم نواز در شب

در بحث تملک نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. تملک در شهرداری ها یعنی زیباسازی، توسعه و رفاه شهروندان و در این مقوله بالغ بر چندین مِلک توسط شهرداری به تملک درآمده است.

پیگیری و تملک 14 هکتاری با عنوان پارک کوهستان که می تواند افق خوبی برای آینده شهر لطیفی باشد

اتفاق مهم دیگر اخذ مجوز عمران و نوسازی از وزارت کشور که منجر به صدور برگ ممیزی و نوسازی و ایجاد درآمد پایدار می گردد

شروع به کار کمربندی شهر لطیفی با کمترین حالت ممکن

واگذاری زمین از سوی نیک اندیش محترم و احداث سرای مهربانی که کاربری آن به عنوان کتابخانه، کانون سلامت و کانون آموزشی و پرورشی می باشد

در بحث فضای سبز نیز از آغاز  سال ۹۶ تا پایان سال ۹8 پارک های چرخاب، سلامت، زائرین و خرمنزار به مساحت قریب به 2 هکتار احداث و به بهره برداری رسیده که هدف از این کار،؛پیوند سازه های مصنوعی با طبیعت و محیط زیست می باشد.

از اقدامات موثر و مفیدی که در این چند سال شاهد آن بودیم اجرای نهضت زیرسازی و آسفالت معابر شهری که از دغدغه های اصلی مردم این شهر که قریب به 170/000 مترمربع با همت مردم انجام گرفته است.

همچنین اقدام موثری دیگر رشد چشم گیر درآمدی از سال 96 لغایت تا پایان سال 98 با هدف جذب درآمد هرساله با جذب 100 تا 200 درصد بودیم که بر مبنای جذب بودجه اقدامات عمرانی مناسبی را انجام دادیم.

و در پایان امیدواریم که بتوانیم به یاری شهروندان عزیز؛ شهری زیبا، سالم و پر نشاط را برای شما بسازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.