تشریح فعالیت‌های 9 ماهه شهرداری لطیفی

شهردار شهر لطیفی فعاليت‌های 9 ماهه‌ اين ارگان را از زمان تصدی این پُست تاكنون تشريح كرد.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری لطیفی، مهندس مهدی حیدری بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر لطیفی زیرسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر سطح شهر بوده است، اظهار کرد: نزدیک به 70 درصد از کوچه‌ها فاقد آسفالت بوده که در این 9 ماهه، بسیاری از کوچه‌ها و معابر سطح شهر لطیفی باهدف بهسازی و سهولت در تردد، به متراژ 50 هزار مترمربع زیرسازی، 3700 متر کانیواگذاری و قریب به 35 هزار مترمربع آسفالت و پروژه پیاده‌روسازی در بلوار شهدا و امام علی(ع) شهر لطیفی به متراژ تقریبی 1172 متر طول اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در شهر لطیفی و باهدف ایجاد فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی از نخستین پارک تفریحی با نام «سلامت» به مساحت 5 هزار مترمربع در سال 96 بهره‌برداری شد. این پارک دارای امکانات متنوعی همچون مجموعه ست ورزشی و بازی کودکان، آلاچیق، سکوبندی، سنگ‌فرش، آب‌نما، باربیکیو و … است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری لطیفی با مناسب‌سازی محیط، خدمات ارزشمندی به سالمندان و افراد سالخورده ارائه داده، تصریح کرد: به جهت رفاه حال مردم شهر لطیفی خصوصاً سالمندان، پارک زائرین و بهسازی خیابان مجاور آن همراه با بازآفرینی سبک سنتی با کف‌پوش انجام‌شده که سالمندان بتوانند وقت خود را در این مکان تفریحی سپری کنند. این پارک به مساحت تقریبی 1000 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

مهندس حیدری در ادامه از تشکیل جلسه کمیته زیباسازی درزمینهٔ بررسی مسائل مختلف شهری، تهیه تصاویر هوایی از معضلات شهری به‌منظور رفع آن‌ها و همچنین ساماندهی تابلوهای سطح شهر، نورپردازی، ساخت جداره‌های شهری با سبک سنتی و معماری به‌عنوان اقدامات این واحد در سال 96 یادکرد.

وی با اشاره به قوانین شهرداری‌ها درزمینهٔ زیباسازی شهری، خاطرنشان کرد: در راستای پروژه زیباسازی جداره‌های خیابان اصلی، نمای سیم‌گل و کاه‌گلی و نقاشی‌های دیواری و همچنین حصارکشی زمین‌های بایر و منافی با زیبایی شهر، به مساحت یک هزار مترمربع انجام‌شده و شایان‌ذکر است اجرای نماهای سنتی با معماری همگن در شهر لطیفی و در شهرستان لارستان و ایجاد منظر شهری دل‌نشین و آرام‌بخش با جلوه‌های خاصی همچون «خط آسمان»، هره‌چینی‌های زیبا و باکس‌های شیک با کمترین هزینه انجام و بازتاب زیادی در سطح استان داشته است که شهرداری‌های مختلف هم از این معماری سنتی برای شهرشان الگو گرفته‌اند.

شهردار لطیفی بابیان اینکه امروزه ورودی‌های شهرها نمادی از هویت منطقه و به‌عنوان نگین هر شهر موردتوجه است، بیان کرد: با توجه به اینکه این شهر مرز بین استان‌های هرمزگان و فارس است و به‌عنوان نگین شهرستان محسوب می‌شود، شهرداری لطیفی با برگزاری جلسات متعدد و بهره‌گیری از مطالعات انجام‌شده، پروژه ساماندهی و زیباسازی جزیره میدان ورودی از سمت بندرعباس را در دستور کار خود قرار داد که اجرای عملیات زیباسازی رفوژ بلوار شهدا شامل زیرسازی و لبه‌گذاری، کاشت نخل، سنگ‌فرش و نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این مقام اجرایی بر لزوم صیانت از ارزش‌های بافت تاریخی با رویکرد بازآفرینی منظر شهری، بررسي و تصويب طراحی‌های جداره‌های شهري و همچنين احداث پارک‌های محله‌ای واقع در محله خرمنزار، کوچه پاسالار و جنب مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) در سال جاری تأکید کرد.

وی از تکمیل پروژه مجتمع اداری، فرهنگی و ورزشی این شهر در سال جاری خبر داد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از مباحث مهم و اصلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در همین راستا مجتمع اداری، فرهنگی و ورزشی شهرداری لطیفی به مساحت یک هزار و 770 مترمربع و در 3 قسمت شامل ساختمان اداری، سالن آمفی‌تئاتر و سالن ورزشی است که مراحل عمرانی سالن ورزشی آن به پایان رسیده و امید است در سال جاری شاهد افتتاح پروژه فوق‌الذکر باشیم.

مهندس حیدری بابیان اینکه ایجاد «سرای مهربانی» از دیگر برنامه‌های شهرداری لطیفی است، گفت: این سرا باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین نوجوان و جوانان و ایجاد فضای فرهنگی مذهبی و همچنین مکانی جهت بانک خیرین ایجادشده که این سرا شامل سالن آمفی‌تئاتر، کارگاه‌های آموزشی، گالری عکس، کتابخانه و… است و مراسمات فرهنگی نیز در آنجا برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه شهرداری لطیفی پتانسیل‌های لازم برای ایجاد درآمدهای پایدار را دارد، خاطرنشان کرد: لازم است با اجرای دو رویکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت برای ایجاد این نوع از درآمد بهره برد. ما باید با استفاده از همه امکانات و تجهیزات خود در راستای جذب درآمدها سعی و تلاش نماییم.

وی در ادامه به جذب درآمد پایدار اشاره و بیان کرد: از روز نخست آغاز به‌کار درصدد ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بوده‌ایم که البته این امر نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد. این برنامه‌ها شامل احداث نیروگاه 100 کیلوواتی خورشیدی و احداث پارک کوهستان جهت جذب فعالیت اقتصادی بوده که در حال پیگیری است.

شهردار لطیفی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز در حال برنامه‌ريزي جهت ادامه روند كارها در حوزه‌هاي فرهنگي، عمراني، ورزشی و خدماتي و همچنین نوسازی بافت فرسوده و مسائل مختلف دیگر هستیم.

این مقام اجرایی از احداث ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری لطیفی در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به ازدیاد بافت فرسوده و خطرآفرین بودن آن و نیاز مبرم شهر لطیفی به ایستگاه آتش‌نشانی، شهرداری لطیفی نسبت به احداث این ایستگاه اقدام نماید و علاوه بر آن در صدد خرید یک دستگاه خودرو هم می‌باشد که ظرف چند ماه آینده به مردم خوب شهر لطیفی هدیه خواهد شد.

وی بابیان اینکه نورپردازی و آذین‌بندی خیابان‌های سطح شهر لطیفی از بلوار امام علی(ع) تا بلوار شهدا صورت گرفته است، افزود: نورپردازی و آذین‌بندی خیابان‌های سطح شهر با مبلمان شهری انجام‌شده که در تاریکی شب، سیمای متفاوتی را به شهر لطیفی داده است. با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی هم، این طراحی به‌گونه‌ای ایجادشده است که سیمای شهر در روز و شب زیبا می‌نماید.

مهندس حیدری تأکید کرد: امروز در شرایط اقتصادی که قرار داریم، باید از اسراف پرهیز کرد و با مدیریت درست درآمدها و هزینه‌ها بتوان لطیفی را در مسیر توسعه شهری با سرعت مطلوبی حرکت داد. برخورداری از شهری با هویت سالم و سیمای مطلوب با کارکرد مشخص از اهداف بلندمدت شهرداری لطیفی است.

وی از زمان‌بندی در اجرای عملیات عمرانی و خدماتی در حوزه‌های مختلف و ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به شهروندان خبر داد و گفت: تمامی عملیات عمرانی در سطح شهر لطیفی، قبل از اجرا و پس از تأمین بودجه، موردبررسی کارشناسی قرارگرفته و به ترتیب اهمیت و اولویت به اجرا درمی‌آید.

شهردار شهر لطیفی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم که شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی لطیفی پیگیر بودند بحث طرح جامع شهر لطیفی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر مراحل پایانی به اتمام رسیده است. در توسعه شهری همه اعضای شورای اسلامی شهر لطیفی و کارکنان شهرداری دست‌به‌دست هم دهند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ راهکارهای عملی در پیشرفت و آبادانی شهری موفق باشیم. توسعه متعادل و پایدار شهر، ارتقا فرهنگ شهرنشینی، بهبود محیط شهری و ارتقا هویت اسلامی و ملی چشم‌انداز شهر لطیفی در افق چهارساله است.

این مقام مسئول در پایان از مردم قدرشناس و همیشه در صحنه شهر لطیفی، معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه لارستان و معاونین ایشان، شورای اسلامی شهر لطیفی و پرسنل زحمتکش این شهرداری که همیشه و در همه‌جا با این مجموعه همراه بوده‌اند، تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.