تشریح مشکلات شهرداری‌های لارستان توسط شهردار لطیفی

شهردار لطیفی در همایش توسعه بخش مرکزی لارستان، مشکلات شهرداری‌های لار، لطیفی و خور را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لطیفی، مهدی حیدری در همایش توسعه بخش مرکزی لارستان که با حضور مسئولان ارشد شهرستان در فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، پیرامون مسائل و مشکلات شهرداری‌های لار، لطیفی و خور سخنانی را ارائه کرد.

شهردار لطیفی با اشاره به تفاوت نقش مدیریت شهری در کشورهای مختلف اظهار داشت: وظایف شهرداری‌ها در اغلب شهرهای جهان دامنه‌های وسیع‌تر وظایف شهرداری‌ها در ایران دارد؛ اما شهرداری‌ها در کشور ما تنها در زمینه‌های مشخص اختیار دارند و به‌تنهایی مدیریت شهر را به عهده ندارند، بلکه نهادهای مختلف نوعی در اداره شهر اثرگذارند.

وی سه شهر لار، لطیفی و خور را یک منطقه شهری با نام لارستان کهن عنوان و تصریح کرد: با توجه به نزدیکی سه شهر لار، لطیفی و خور به همدیگر و به جهت قرارگیری در کریدور ورودی شهرهایی چون جهرم، بندرعباس و بندرلنگه، همکاری اداره کل راه‌وشهرسازی لارستان را در زمینه توسعه، نوسازی و بهسازی آسفالت شهری و بین‌شهری، بررسی نقاط حادثه‌خیز و زیباسازی منظر شهری را می‌طلبد.

این مقام اجرایی ادامه داد: با توجه به قرارگیری 40 درصد از املاک مسکونی در بافت فرسوده و نبود درآمد، ناامن بودن بافت فرسوده و عدم تأمین قیر مصرفی برای این امر و از طرفی بهسازی آسفالت و اجرای سنگ‌فرش جهت ایجاد معماری با سبک سنتی، مسئولین محترم از طریق پیگیری بند یک قانون شهرداری‌ها، همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند.

مهندس حیدری بابیان اینکه یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر و ساماندهی و بهسازی معابر شهری است، افزود: اجرای این پروژه‌ها نیاز به تأمین اعتبار و جذب پیمانکار دارد. متأسفانه ادارات خدمات رسان ازجمله تأمین اجتماعی و دارایی در صورت عدم پرداخت سهم بدهی پیمانکاران نسبت به انسداد حساب‌های شهرداری اقدام نموده که با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده در شهرها، این امکان برای شهرداری‌ها میسر نیست.

وی یکی دیگر از معضلات شهرداری‌ها را برشمرد و گفت: عمده درآمد سه شهرداری لار، لطیفی و خور در حوزه تفکیک و تغییر کاربری و وصول عوارض است که متأسفانه قریب به 30 درصد از ردیف‌های تعرفه عوارض دیوان عدالت اداری، رأی به باطل نمودن داده که این موضوع صدمه جدی به شهرداری وارد کرده است و درآمد شهرداری را پایین آورده است.

شهردار شهر لطیفی تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی، پیگیری و تصویب 32 هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری‌ها، توسعه فضای گردشگری و سرمایه‌گذاری و نیاز به ماشین‌آلات عمرانی، راه‌سازی و آتش‌نشانی و… را از دیگر دغدغه‌های شهرداری‌های لار، لطیفی و خور عنوان کرد.

گفتنی است در همایش توسعه بخش مرکزی لارستان جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان، حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی‌خرم امام‌جمعه لارستان، علی پیروز بخشدار مرکزی لارستان، امیر جاهدی فرمانده سپاه لارستان، رحیم مقیمی رئیس شورای اسلامی لارستان و حمیرا ترسلی مسئول امور بانوان و خانواده بخشداری مرکزی هرکدام جداگانه به ایراد سخن پرداختند.

تجلیل از شهرداران ازجمله مهدی حیدری شهردار لطیفی و دهیاران بخش مرکزی لارستان، تقدیر از پاسداران و فرماندهان بسیج سپاه لارستان به مناسبت هفته بسیج و اجرای گروه سرود مصباح‌الهدی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

شایان‌ذکر است در حاشیه همایش، نخستین نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های روستائیان و عشایر بخش مرکزی لارستان به همراه کارگاه آموزش خبرنگاری و رابطین بانوان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.