در سفر استانی شهردار لطیفی صورت گرفت؛ارائه طرح دفع آبهای سطحی شهر لطیفی در استانداری فارس/ رایزنی جهت تثبیت جانمایی طرح مطالعاتی بافت فرسوده و انتخاب مشاورین ذی صلاح

در تاریخ پانزدهم اسفند ماه، طرح دفع آبهای سطحی شهرداری لطیفی با حضور علی اصغر علی پور شهردار این شهر در استانداری فارس به کارشناسان و مشاورین دفتر فنی استانداری ارائه و در زمینه تاییدیه نهایی طرح، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لطیفی‌‌؛در این زمینه در خصوص امکان سنجی دفع آبهای سطحی با حضور کارشناسان دفتر فنی استانداری فارس بررسی های اولیه بر زوایای مختلف طرح صورت گرفت که این بررسی ها شامل: بروز رسانی فهرست بهای اجرای طرح، ابعاد دهانه های پل ورودی و خروجی رینگ شمالی و جنوبی به منظور دفع آبهای سطحی، اولویت بندی مناطق بر اساس خطر پذیری بود. برگزاری جلسه دفاع نهایی در جهت اخذ تاییدیه دفتر فنی استانداری با حضور مشاور طرح و تصویب نهایی به هفته آینده موکول شد.

رایزنی جهت تثبیت جانمایی طرح مطالعاتی بافت فرسوده و انتخاب مشاورین ذی صلاح

در خصوص اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده، باتوجه به ارائه میزان ۸۵ هکتار به عنوان طرح اولیه به دفتر فنی استانداری، ضمن طی مراحل تایید استانداری، مشاور جهت اجرای طرح تعیین خواهد شد. در همین راستا رایزنی لازم جهت اخذ شرکت مشاور از زیر مجموعه دانشگاه معماری شیراز مد نظر قرارگرفته و مذاکراتی در این خصوص انجام گرفت تا در کوتاه ترین زمان ممکن موضوعاتی از جمله: امکان سنجی نحوه اجرای بافت فرسوده، جانمایی نهایی نقشه بافت فرسوده در طرح هادی شهر و نحوه عملیاتی شدن طرح نهایی گردد.

از اهم امتیازات اجرای این طرح که شامل عموم ساکنان بخش فرسوده شهر می شود می توان به مواردی از جمله: _ بخشودگی عوارض _خدمات دولتی برای آسفالت و زیر ساخت های شهری _تسهیلات نوسازی املاک و بافت فرسوده _ تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بانکی با بهره کم اشاره کرد که این امر کمک شایانی به مردم خواهد کرد و گام موثری در راستای بازسازی و نوسازی بافت شهری لطیفی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.