لزوم احداث کتابخانه عمومی در شهر لطیفی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به قانون ششم توسعه که نباید شهری بدون کتابخانه بماند، افزود: لطیفی یکی از شهرهایی است که ضرورت دارد کتابخانه در آن تاسیس شود.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری لطیفی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لطیفی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار، شهردار لطیفی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ، ارتقای سطح مطالعه را موجب ارتقای سطح آگاهی عمومی و در نتیجه توسعه فرهنگ شهرنشینی دانسته و گفت: شهرداری لطیفی به عنوان نهادی اجتماعی، حوزه فرهنگ را از اولویت‌های خدماتی خود می‌داند.

مهدی حیدری، حل بسیاری از معضلات شهری را در گرو توسعه فرهنگی برشمرده و ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان نهاد مروج مطالعه و متولی ارتقای سطح دانش عمومی شهروندان، نقش تأثیرگذاری در آینده شهری جامعه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم شهر لطیفی مشتاق ایجاد کتابخانه در شهرشان هستند، بیان کرد: در حال حاضر شهر لطیفی فاقد کتابخانه است. در این راستا خیّری از شهر لطیفی، زمینی را برای این مهم به شهرداری واگذار کرده است که ان‌شاءالله با مساعدت شما، کتابخانه‌ای درخور شان مردم در شهر لطیفی ایجاد خواهد شد.

شهردار لطیفی ضمن آمادگی در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: انتظار ما از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان نهاد تولیدکننده فکر این است که ایده‌های فرهنگی خود را جهت عملیاتی نمودن در اختیار شهرداری قرار دهد تا با اجرای آنها، شاهد رشد کتابخوانی و مطالعه در بین شهروندان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، شهرداری را مهمترین نهاد همکار کتابخانه‌های عمومی دانست و اظهار داشت: در هر شهری که کتابخانه‌ها و شهرداری آن ارتباط سازنده داشته‌اند، شاهد تسریع در رشد فرهنگ مطالعه بوده‌ایم.

روح‌الله منوچهری، پرداخت به‌موقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی، اهدای زمین جهت ساخت کتابخانه‌های خیرساز و صدور پروانه رایگان برای این کتابخانه‌ها را از جمله درخواست‌های کتابخانه‌ها برشمرد و افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی و علمی شهردار جدید، انتظار می‌رود که همکاری‌های دو نهاد بیش از پیش توسعه یابد.

وی با اشاره به قانون ششم توسعه که نباید شهری بدون کتابخانه بماند، افزود: لطیفی یکی از شهرهایی است که ضرورت دارد کتابخانه در آن تاسیس شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: به موجب قانونی که تصویب شده، ما نمی‌توانیم بودجه عمرانی برای ساخت کتابخانه به مکانی اختصاص دهیم ولی تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم تجهیز ساختمان کتابخانه و به‌کارگیری نیرو برای آنجا است. اگر فضا آماده باشد آمادگی داریم که آن را تجهیز و یا تعمیر کنیم و متاسفانه بودجه ساخت نداریم. که ان‌شاءالله به همت شهردار لطیفی، مشکل هزینه ساخت کتابخانه نیز مانند سایر مشکلات، مرتفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.