مدافعان حرم جان خود را دادند تا ما راحت زندگی کنیم

امام جمعه موقت لار با بیان اینکه مدافعان حرم جان خود را دادند تا من و شما با خیال راحت و آسوده زندگی کنیم، گفت: ما به شهدای مدافع حرم مدیونیم.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری لطیفی، همزمان با شب ولادت امام سجاد(ع) و در پنجمین شب ماه معظم شعبان، مراسم جشنی با حضور پرشور مردم لطیفی در پارک زائرین این شهر برگزار شد.

امام جمعه موقت لار در این آیین با بیان اینکه عصر حاضر عصر نبرد فرهنگ‌ها است، اظهار کرد: از یک سو فرهنگ لیبرال غرب به سردمداری آمریکا و از سوی دیگر فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار دارد. بنابراین باید فرهنگ غنی اهل‌بیت را با راهکارهایی همچون برگزاری جشن‌ها و جلسات مذهبی در جامعه نهادینه و عمومی کرد.

حجت‌الاسلام دکتر رمضانی ادامه داد: بیاییم فضائل اهل‌بیت را برای مردم بازگو کنیم تا آنها دنباله‌رو اهل‌بیت شوند. قرآن پُر از مدح اهل‌بیت است. به نظر بنده آیه مباهله بالاترین آیه‌ای است که عظمت اهل‌بیت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اهل‌بیت نه‌تنها در اخلاق‌، اعتقادات و احکام الگو هستند، در علم و فناوری نیز سرآمد هستند، گفت: 1400 سال پیش، اهل‌بیت علیهم‌السلام مسائلی را مطرح ‌کردند که در حال حاضر بعضی از آنها کشف شده است ولی بشر هنوز نتوانسته به خیلی‌ از آن علم‌ها برسد.

امام جمعه موقت لار، تمام برکات را از تواضع و تمام بدبختی‌ها را از تکبر و خودشیفتگی دانست و افزود: دلیل اینکه همه ملت‌ها از استکبار تنفر دارند، بخاطر تکبر آنها است.

وی در ادامه با بیان اینکه تقابل امروز تقابل فرهنگ غرب با فرهنگ غنی اهل‌بیت علیهم‌السلام است، تصریح کرد: امروز در غرب، خدا و دین غروب کرده و چیزی به‌عنوان معلم اخلاق وجود ندارد. بلکه آنها روانشناس و روانکاو دارند. کشور آمریکا بیشترین آمار مواد مخدر را دارد. البته صنعت و فناوری هم دارند اما فرهنگ و آرامش ندارند و کانون خانواده کاملاً مختل است.

حجت‌الاسلام رمضانی تاکید کرد: تفاوت فرهنگ اسلام با کفر، تفاوت شرق تا غرب است. قدر فرهنگ غنی اهل‌بیت را بدانیم. ارزش ایثارگری و جانبازی برای اسلام را بدانیم. مدافعان حرم جان خود را دادند تا من و شما با خیال راحت جشن بگیریم و به اهل‌بیت عرض ارادت کنیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: ما شیفته سردار سلیمانی و سردار همدانی هستیم. نه‌تنها دست، بلکه خاک کف پای سردار سلیمانی را هم می‌بوسیم. آنها از ناموس و کشور دفاع می‌کنند تا ما راحت و آسوده زندگی کنیم و ما به آنها مدیونیم.

در این جشن، بیان سروده‌هایی در مدح حضرت زین‌العابدین امام سجاد(ع)، اجرای تصنیف، اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی (کالاهای ایرانی) و همچنین 5 کمک‌هزینه مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد. فیلمبرداری هوایی (هلی‌شات) از نکات جالب‌توجه این جشن بود که شور و شوق کودکان را در پی داشت.

گفتنی است جشن میلاد سه خورشید با عنوان جشن میلاد «سرداران کربلا» به مدت سه شب و به همت هیئت رزمندگان اسلام و پایگاه مقاومت شهید یعقوب مرادی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لطیفی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.