گناه روزی مردم را کاهش داده/ باید باورهای دینی تقویت شود

یک کارشناس مسائل مذهبی می‌گوید که گناه زیاد و اعتقادات ضعیف دینی، رزق و روزی مردم را کم و رحمت الهی را از جامعه دور کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری لطیفی، همزمان با شب ولادت قمربنی هاشم حضرت عباس(ع) مراسم جشن و سرور با حضور عاشقان آن حضرت در پارک زائرین شهر لطیفی برگزار شد.

حسین پرویز نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر لطیفی در این مراسم با تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه، اظهار کرد: به همت شورای پنجم و شهردار جدید، پارک زائرین که در آن حضور یافته‌اید به بهره‌برداری رسیده است و مکان مناسبی برای برپایی جشن‌ اعیاد خواهد بود.

وی از شهردار لطیفی و اعضای شورا تشکر کرد و گفت: برنامه‌های مهم و شاخصی در سال جدید اجرا می‌شود که ان‌شاءالله اهم فعالیت‌های اجرایی در فرصتی مناسب به مردم ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید یزدان سعیدی‌نژاد سخنران ویژه این آیین، با بیان اینکه مردم لطیفی عِرق زیبایی نسبت به اعتقادات دینی دارند افزود: حضرات آیات مرحوم موسوی‌لاری و آیت‌اللهی هم بخاطر این خصیصه مردم، نگاه ویژه‌ای نسبت به شهر لطیفی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى»، بیان کرد: مودت در این آیه شریفه تنها به معنی دوستی نیست، بلکه منظور آن ولایت‌پذیری و اطاعت است. عمق این آیه به ما درس می‌دهد و دنیایی از معرفت در آن جمع شده است که باید ساعت‌ها روی آن تامل و تعمق کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه گناه، جامعه را فراگرفته است، گفت: کسی که خدا رو دوست دارد به دنبال دروغ، ربا، غیبت و… نمی‌رود. به یاد دارید که اوایل انقلاب رزق و روزی زیاد بود. اگر می‌بینید که در حال حاضر رحمت الهی جاری نمی‌شود، وضعیت اقتصادی خوب نیست و رزق و روزی در جامعه کم شده است، بخاطر گناه زیاد و اعتقاد ضعیف است.

سعیدی‌نژاد ادامه داد: رهبر عزیزمان به مسؤولین می‌گوید به خودتان اعتماد کنید. به دین و اعتقادتان اعتماد کنید. به مسیری که شهدا رفته‌اند، اعتماد کنید. ولی آنها تمام هم و غمشان برجام است و می‌بینید که به کجا رسیده است.

وی در پایان از حضرت مهدی(عج) تقاضای عاجزانه‌ای را طلب کرد و گفت: از امام زمان می‌خواهیم که به ما توفیق دهد که اهل مودت (اطاعت‌پذیر) باشیم.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سید محمدکاظم هاشمی‌نسب مداح اهل‌بیت نیز با بیان سروده‌هایی در وصف علمدار کربلا، شب ولادت آن حضرت را گرامی داشت.

اجرای گروه سرود طاها، اهدای جوایز به هم‌نامان حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی توزیع شربت از دیگر برنامه‌های سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) در شهر لطیفی بود.

گفتنی است جشن میلاد «سرداران کربلا» به همت هیئت رزمندگان اسلام و پایگاه مقاومت شهید یعقوب مرادی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لطیفی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.